Frases

a

“Los antiguos Maestros 
no intentaban educar a la gente 
sino que, suavemente enseñaban a no saber.
 Las personas son difíciles de guiar 
cuando creen que saben las respuestas.
 Cuando saben que no saben, 
encuentran su propio camino.”

Lao Tse en el poema LXV del Tao Te King

“Dímelo y lo olvido, enséñamelo y lo recuerdo, déjame hacerlo y lo retendré”

Confucio

“El profesor no es el saber sino el mediador del saber”.

Francesco Tonucci

La saviesa de l’organisme  neix del desig amorós per a nosaltres mateixes”

anónim

“La “biología del amor” plantea que la evolución de la especie humana no es fruto exclusivamente de la competencia, de la ley del más fuerte, sino más bien de la cooperación.

“El sentido de lo humano” Humberto Maturana.”

«Ella está allí, en el horizonte. Doy dos pasos, y ella retrocede dos pasos. Avanzo diez pasos y el horizonte se corre diez pasos más allá. Por mucho que yo avance nunca la alcanzaré. ¿Para qué sirve entonces la utopía?…Para eso sirve…Para caminar».  

Eduardo Galeano

“No cabe duda de que el verdadero arte en el trato con los niños pequeños consiste en darles en el momento adecuado y de la forma adecuada tanto seguridad y contacto corporal como independencia y libertad de movimiento”.

“Juego, luego existo”. Ana María Izurieta, Lima1996

“…La mayoría de adultos coinciden en que se acuerdan muy poco de lo que aprendieron  en la escuela…”

“Educar para ser”. Rebeca Wild, Editorial Herder, Barcelona 1999.

o“…els nens necessiten moure’s, experimentar, descobrir, posar-se a prova constantment, perquè això forma part de la seva estructuració física, biològica i psíquica…”

Carles Parellada

“ Escollim veure al nen petit que te forces I capacitats sorprenents I extraordinàries… Un co-constructor de coneixement I d’identitat en relació amb els altres nens I amb els adults. Aquesta construcció produeix un nen ric, actiu, competent I impacient per comprometre’s amb el món.”

Peter Moss, Gunilla Dahlberg i Alan Pence

“ No hi ha aprenentatge sense plaer”

B. Acouturier

“…l’escola ha d’obrir les portes al cos, ha de desenvolupar àmbits de treball corporal… ha de crear un espai de comunicació permanent entre vivències externes i internes…”

Carles Parellada

“la vida es camina cada dia”

Montse Vallès

“Negligir l’arrel i tenir cura de les branques és impossible”

Kong tse

“…hi ha un decalaix, entre les nostres arrels biològiques com éssers vius, molt vinculada als aspectes relacionals i afectius, i els avanços del que anomenem societat del coneixement”

Montse Castellà

“La gran mayoría de nosotros tiene como referente una educación casi exclusivamente verbal cuyo decreto supremo es “sentarse y callarse porque pone al maestro como protagonista absoluto en la “transmisión” de aprendizajes”.

“Juego, luego existo”. Ana María Izurieta, Lima1996

“…el moviment és com un pensament en relleu, neix per si sol, si se’l deixa emergir, però mor quan ningú l’escolta”

Vicenç Arnaiz

“Un nen que no és mirat, ni reconegut serà un adult  perdut i sense nord.”

Josep M Toro

“La mirada crida a la vida i la resiliència te a veure en poder canviar la mirada sobre una realitat.”

Ramona Sala

Deixa un comentari